fredag 24 augusti 2012

Utmaning: 8 fakta om mig själv!

Jag blev i början av veckan utmanad av Beroende av böcker och såhär låter utmaningen:

Regler för utmaningen:
Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.
 
1. Jag har tvångstankar kring allt som har med säkerhet att göra i mitt hem. Jag kollar alltid att spisen och ugnen är av flera gånger innan jag går och lägger mig, tittar efter så att alla fönster är stängda, kollar så att kylskåpet och frysen verkligen är helt stängda och känner på ytterdörren femtio miljarder gånger. Det här är varje kväll, förstår ni då hur illa det är när jag ska resa bort en längre tid?
 
2. Jag studerar till två olika examens samtidigt, en historieexamen och en socionomexamen. I slutändan tror jag att jag landar på ca 500 högskolepoäng. Och nej, jag vet inte vad jag vill göra i framtiden, men oj vad roligt det vore att få arbeta med historia!
 
3. Jag älskar 90-tals serien Beverly Hills 90210 och har läskigt bra koll på samtliga avsnitt genom alla tio säsonger! Det innefattar totalt onödig kunskap om gästskådespelare, utvecklingar i handlingen och citat från varje avsnitt.
 
4. Av alla fyra årstider tycker jag bäst om hösten. Oftast tycker folk att det självklara valet är sommaren, och jag har absolut ingenting emot sommaren, men det är något speciellt med hösten.
 
5. Jag gråter till Disney filmer. Nästan alltid när det är sorgligt (Mufasa dör, Bambi blir ensam efter att hans mamma blivit skjuten, Pocahontas tar farväl av John Smith osv.) men även ibland för att det bara är så himla fint, som när Belle och Odjuret dansar eller Mulans far säger att han är stolt över att ha henne som dotter.
 
6. Jag älskar skräck men blir alltid lika rädd och kan oftast inte koppla av ordentligt ett par dagar framöver. Men det är ändå värt det på något konstigt sätt!
 
7. Jag kan emellertid somna varsomhelst. Det spelar ingen roll om det är högt ljud eller stökig miljö - jag somnar ändå.
 
8. Om jag inte kan träna på grund av exempelvis sjukdom blir jag väldigt rastlös och går och slänger med ben och armar i ren frustration. Jag måste få träna annars blir det obalans i mitt liv.

Jag tror att de allra flesta har gjort den här utmaningen redan så jag utmanar ingen speciell person, men om ni inte redan gjort den så känn er fria att anse er utmanade!
 

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa dina svar! :-)

    Jag gillar ju också hösten bäst. Det går liksom bättre att andas då, eller: det g å r att andas. Får alltid panik när det är för varmt på sommaren.

    Haha, det där med att kunna somna var och närsomhelst är en talang som även jag har. Har ärvt det av min pappa som vid flera tillfällen stod vakt i lumpen och samtidigt sov mot ett träd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en härlig sak med hösten är ju att det är så friskt att andas! Det finns få saker som slår en riktigt vacker höstdag som är sådär lagom kall där man kan ha halsduk och vantar utan att frysa eller svettas :)

      Haha det kanske kan vara lite riskebelt att somna när man är vakt ;)

      Radera
  2. Hihi, känner igen mig i kontrollbehovet. :)
    Vad kul att studera till två olika examina! Är du också en sån där person som aldrig vill lämna den akademiska miljön? ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja men man måste ju ha koll, så att inte något händer under natten ;)

      Ja det är rätt spännande när man har nytta av de olika kunskaperna inom det andra området, om du förstår hur jag menar ;) Och nej, självklart vill jag inte lämna den akademiska miljön! :) Det är så spännande att ständigt lära sig nya saker!

      Radera