lördag 27 augusti 2016

Sommarens 20 snabba


Enligt O har gjort en sådan där 20 snabba-lista igen, som vi alla ju älskar. Det här var flera veckor sedan men seg som jag är så kör jag den nu istället. Det får bli som en liten utvärdering av sommaren istället.


strut eller bägare? Jag drar till med bägare men egentligen är strut också bra. Vissa strutar är ju dock inte alls goda så bägare är ju mer ett safe card.

rosévin eller bubbel? I vanliga fall rosévin, den här sommaren har det dock inte blivit något av de.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Jag ser ju inte på något av det, tycker mest det är långtråkigt. Men måste jag välja blir det Allsång på Skansen.

hav eller sjö? Sjö känns mysigare på något sätt.

pocket eller e-bok? Pocket eftersom jag föredrar att läsa böcker i fysisk form.

deckare eller feelgood? Deckare är ju inte alls min genre egentligen.

fotbolls-EM eller OS? Som att välja mellan pest eller kolera. Får ta OS eftersom det i alla fall erbjuder lite större variation.

tegelstenar eller tunnisar? Det beror väl på hur tunna tunnisarna är men överlag föredrar jag korta böcker framför långa.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Vill se!

Zlatan eller Ronaldo? Känner att jag absolut inte har någon åsikt i detta. Som att välja mellan två myror som står på en sten. Det kvittar mig verkligen lika.

sol eller skugga? Så skönt att sitta i skuggan en varm sommardag!

film eller tv-serie? Båda?

blåbär eller hallon? Hallon är ju underbara! Blåbär är nästan lika bra, men inte riktigt.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Återigen känner jag att jag inte riktigt har en åsikt, men kanske lutar det liiite åt Håkan ändå.

originalpocket eller filmomslag? Originalpocket givetvis!

nytt eller gammalt? Jag vill säga nytt för det känns mer spännande men jag är ju en person som gillar att läsa om böcker så jag får ändå mer sanningsenligt säga gammalt.

slalomläsning eller en i taget? Slalomläsning! Så bra att kunna känna efter vilken känsla man vill ha just nu i denna stund och därefter välja mellan de två eller tre böcker man läser just nu.

Facebook eller Instagram? Har inte ens Instagram så får väl ta Facebook.

skratta eller gråta? Att skratta är ju härligt!

getingar eller myggor? Myggor verkar oftast inte gilla mig så jag blir inte så attackerad av dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar