söndag 12 augusti 2012

Böcker på P i bokhyllan!


Här är fyra böcker i min bokhylla som börjar på P: Pocahontas, Peggy och bankrånet, Pride and prejudice och Paradiset.

Pocahontas - En bok om Pocahontas som liten, som menar sig visa en sanningsenlig bild av vilken typ av person hon var. Lite mysig barnbok enligt vad jag minns.

Peggy och bankrånet - Oj, det måste nog ha varit väldigt länge sedan jag läste denna om jag ens har gjort det. Har förmodligen fått den av mamma när jag var mindre. Det är ändå något mysigt med B. Wahlströms-böcker..

Pride and prejudice - Jane Austen kanske mest kända bok, Stolthet och Fördom. Jag älskar omslaget!

Paradiset - Det här är nog en av de böcker om Annika Bengtzon som jag tycker bäst om. Det var dock länge sedan jag läste den så jag är inte tvärsäker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar