måndag 9 januari 2012

Bokhög från biblioteket


Åkte till biblioteket idag för att låna lite böcker. Tänkte mig fem stycken och hoppades att de inte var så stora som jag trodde. Speciellt Statistikens grunder (hatar man inte kurslitteratur ibland?) som mycket väl skulle kunna ha varit världens största kloss till bok. Men blev mycket lättad när det visades att den var liten och tunn, och därför kunde transporteras lätt (det blir jämt så tung i väskan när jag varit på biblioteket - förstår inte varför?). Men mest lättad blev jag ju egentligen, om jag ska vara ärlig, för att denna bok var tunn och således snabbläst, för något tråkigare ämne än statistik har jag svårt att komma på...

I övrigt blev det också Min bästa väns dotter, Katitzi i Stockholm, I väntan på Godot och Den skarlakansröda bokstaven. Vill kasta mig över dem genast (med stort undantag för Statistikens grunder då) men nu ska jag faktiskt komma igenom I djävulens spår först, annars blir den aldrig utläst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar