måndag 15 juli 2013

THG Day 21: A pairing you don’t get

Katniss och Gale innan Slåttern
Katniss och Gale. What's up with that? Jag förstod inte alls deras kemi för jag tyckte att det kändes som att Katniss såg honom lite som en bror och då blev det såklart genast stopp i mitt huvud. När det sedan började komma känslor mellan dem i andra boken kändes det jättekonstigt. Jag kände inte alls av de vibbarna innan och tyckte väl aldrig att Gale var ett egentligt val för Katniss då jag upplevde att de var alldeles för lika.

4 kommentarer:

  1. Håller med, Katniss och Gales relation är knepig! Ser oxå dem som syskon och då blir det skumt när det plötsligt blir kärlek mellan dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis! Det blir en stor stoppskylt för mig just eftersom att de känns som syskon.

      Radera
  2. Här är en som är Team Gale! Är iofs väldigt oinsatt men gillar inte alls Peeta, så därför blir valet så ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, det är tur att smaken är olika annars vore Collins kärlekstriangel ganska värdelös ;)

      Radera