onsdag 5 september 2012

Höstens läslista!

Nu kommer snart hösten och alla de vackra löven och då ska jag läsa dessa böcker:

1. Tre trappor upp med hiss, av Maria Gripe
2. Själlös, av Gail Carriger
3. Den långa flykten, av Richard Adams
4. En halv gul sol, av Chimamanda Ngozi Adichie
5. Barnflickan av Hanna von Corswant
6. Alla själars natt, av Deborah Harkness
7. Du glömde säga hej då, av Sarah Dessen
8. Skinn Skerping, hemskast av alla spöken i Småland, av Astrid Lindgren
9. Den trettonde historien, av Diane Setterfield
10. Nya kontakter, av Sophie Kinsella
11. PS - Jag älskar dig, av Cecelia Ahern
12. Odjuret, av Roslund och Hellström
13. Innan jag somnar, av S J Watson
14. På spaning med Hedvig: Frihet, jämlihet och orakade ben, av Hedvig Ljungar
15. Flickan under jorden, av Elly Griffiths
16. Charlotte Hassel, av Frida Skybäck
17. Den vita frun, av Frida Skybäck
18. Belle, av Lesley Pearse
19. Badskumt, av Katarina Johansson
20. Anna Karenina, av Lev Tolstoj



Hösten för mig är under september, oktober och november.

4 kommentarer:

  1. Åh, Den långa flykten :) En underbar bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att se vad jag tycker! :)

      Radera
  2. Åh vilken härlig lista! Jag ska också försöka läsa massa böcker nu under hösten och vintern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner mig riktigt sugen på att börja läsa alla dessa böcker! :)

      Radera