fredag 7 september 2012

Böcker på V i bokhyllan!



Här är tre av de böcker som börjar på V i min bokhylla: Vill gå hem, Våld - en historia om kärlek och Varsel.

Vill gå hem - Det här är en av alla Gardells bra böcker. En av de bättre till och med. Lycka är att hitta sådana här böcker på Myrorna för en tia!

Våld - en historia om kärlek - Jag blev rekommenderad av en vän att läsa den här boken och jag förstår verkligen varför, för den är riktigt bra. Stark och fruktansvärt hemsk men väldigt bra. Jag vill minnas att jag också gillade berättarstilen. Fastnade dessutom direkt för titeln!

Varsel - En av de två böcker som jag läst av Stephen King (tror jag). Jag är lite tveksam till Kings stil men jag gillar storyn. Jag hatar till exempel när det kommer rader inom parentes som avbryter meningar och allt möjligt. Det faller inte riktigt mig i smaken. Gällande just Varsel så gillade jag slutet bättre här än hur man har valt att göra i filmen.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst många av Joyce Carol Oates böcker, men Våld borde jag verkligen ta och läsa snart. Hennes böcker är så gripande och bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte lika insatt i hennes böcker, men just Våld var riktigt, riktigt bra! :)

      Radera