lördag 1 september 2012

Läst i Augusti 2012


  • Geralds lek, av Stephen King - 330 sidor
  • Kyrkobröllop, av Moa Martinson - 259 sidor
  • Alla dessa små bevis på vår vänskap, av Bronwyn Donaghy - 413 sidor
  • Häxa, av Celia Rees - 229 sidor
  • Jag överlevde! av Mietek Grocher - 264 sidor
  • Kungens rosor, av Moa Martinson - 284 sidor
  • Fem i knipa, av Enid Blyton - 149 sidor
  • Modershjärtat, av Katerina Janouch - 446 sidor
  • Torka aldrig tårar utan handskar - Kärleken, av Jonas Gardell - 292 sidor
  • Fem går i fällan, av Enid Blyton - 122 sidor
  • Fem på fotvandring, av Enid Blyton - 133 sidor
  • En fråga om heder, av Unni Wikan - 276 sidor
  • I hennes skor, av Jennifer Weiner - 382 sidor
  • Prinsessan Pocahontas - En sann berättelse, av Mari Hanes - 151 sidor
  • The Notebook, av Nicholas Sparks - 213 sidor
  • Inte enklare än så, av Kajsa Ingemarsson - 253 sidor















 
 


Antal böcker lästa:  16st
Skönlitteratur: 14st
Facklitteratur: 1st
Barn- och ungdomslitteratur: 4st
Sanna historier: 3st
Pocket: 6st
Inbundna: 10st
Omläsningar: 4st
Kvinnliga författare: 12st
Manliga författare: 4st
 
Antal sidor lästa: 4 196 sidor

De böcker jag tyckte bäst om var: Inte enklare än så, Modershjärtat, Kyrkbröllop och såklart Torka aldrig tårar utan handskar: Kärleken!



(Rödmarkerade = Läst innan)

4 kommentarer:

  1. Gardells nya är en av de som jag längtar mest efter att läsa. :) Han är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den var så underbart bra! Läs den, läs den! ;)

      Radera
  2. Oj vad mycket böcker! Hur hinner du? Imponerande! :) Häxa har jag också läst, har för mig att jag tyckte om den. Geralds lek blev jag ju sugen på att fortsätta med efter din recension :) Jag beställde hem tre böcker av Nicholas Sparks eftersom jag älskar filmerna som är baserade på hans böcker. Det blev "The Notebook" (favoritfilm!), "Dear John" (grym film!) och "A walk to remember" (har inte sett filmen...).

    Du måste läsa boken Fifty Shades of Grey! Den är grymt bra - lovar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enkla svaret är att jag har varit ledig, och därför hunnit läsa massvis ;) Så skönt när man hinner med sånt :)

      Ja, Häxa var en omläsning för mig, älskade den när jag läste den första gången och har nog läst den x antal gånger nu ;)
      Jag tyckte om Geralds lek även om den gav mig ett antal mardrömmar, men det tyder ju på att den gjorde ett starkt intryck i alla fall.
      Vad roligt! Jag håller just på med en genomläsning av ett par böcker av Nicholas Sparks, har utmanat mig själv lite - hoppa gärna på om du vill (alla tre böckerna du nämnde har jag på listan)! Dear John går ju för övrigt på TV nu på lördag, ska sitta bänkad!

      Ska kolla upp den omtalade boken som man ser överallt i alla möjliga sammanhang, haha måste bara få ner att-läsa-listan en aning, men kanske kan klämma in den snart ;)

      Radera