onsdag 12 september 2012

Inte enklare än så, av Kajsa Ingemarsson


Annika känner att allting går på tomgång. Ingenting är roligt. Det är bara att gå upp, skjutsa barnen till dagis, jobba, handla, hämta barnen på dagis, laga mat, städa, lägga barnen och mot slutet få en kort stund över att umgås med maken Tom. Men så börjar det en ny man på jobbet och Annika tycker inte att allting känns så tråkigt längre...

---------------------------------------------------------------------------------------

Jag tycker inte riktigt om Annika. Jag känner överlag att jag inte riktigt förstår den ständiga otacksamheten i denna typ av böcker där hela livet alltid tycks ses som ett krav. Att leka med barnen är tråkigt och ett krav, att umgås med mannen är tråkigt och ett krav och att gå upp för att möta en ny dag är definitivt alltid tråkigt och uteslutande ett krav.
Jag blir lite irriterad på det här. Alla är så nedrans missnöjda hela tiden att jag blir irriterad. Man blir ju nästan lätt deprimerad själv på kuppen.

Men annars gillar jag den här boken. Det är en bra bok som är lättläst och ger en lagom skön avkoppling. Jag gillar att den lunkar på i ett lagom tempo utan att göra alltför häftiga rörelser. Slutet är också bra och jag blir riktigt engagerad i Annikas val.

Det här är den andra boken jag läser av Kajsa Ingemarsson och det står klart att hon kan sin sak, hon förstår sig på denna genre och gör det bästa av den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar