tisdag 29 oktober 2013

THG Day 28: Your favorite scene in Mockingjay

Och så var det då dags för favoritscenen i den tredje boken. Jag har bara läst den två gånger och minns den faktiskt inte jättebra. Jag gillade flera saker med den, bland annat hur Collins får in människohandeln. Riktigt snyggt gjort. Det är ju en stor anledning till att jag gillar Hungerspelen också - att Collins får in så mycket politiska diskussioner om vårt samhälle.

Men ja, en av mina favoritscener i tredje boken är nog kanske SPOILERVARNING! när de i slutet sitter och diskuterar nästa hungerspel. Man kände sig så handfallen och så trött på människans dumhet, men scenen i sig säger väldigt mycket. Jag tycker också om att Collins inte ska göra alla sina karaktärer så himla fina utan att det faktiskt finns de som röstar tvärtemot vad man kan tycka att de borde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar