måndag 4 november 2013

Läst i Oktober 2013

    Oktober har varit en bra läsmånad! Jag har kommit upp i mitt gamla tempo lite mer. Det här året har annars varit ganska dåligt vad gäller läsningen, men nu börjar det som sagt ta sig! 
  • Barnbruden, av Anna Laestadius Larsson
  • Snövit, av Jacob och Wilhelm Grimm, samt illustratören Benjamin Lacombe
  • Doft av rosor, av Nora Roberts
  • Hästarnas dal, av Jean M. Auel
  • Solstorm, av Åsa Larsson
  • Mitt perfekta liv, av Magdalena Graaf
  • De inneboende, av Frida Edman
  • Scarlet, av Marissa Meyer 
  • Fatta eld, av Suzanne Collins
  • Harry Potter och Den flammande bägaren, av J.K. Rowling
  • Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • Två städer, av Charles Dickens

Antal böcker lästa: 12st
Skönlitteratur: 11st
Facklitteratur: 1st
Barn- och ungdomslitteratur: 5st

Pocket: 4st
Inbundna: 7st
E-bok: 1st

Omläsningar: 3st
  
Svenska: 12st
Engelska: -
Annat språk: -
 
Kvinnliga författare: 10st
Manliga författare: 3st
    
Köpt själv eller fått: 5st
Lånat på biblioteket/av vän: 7st

Antal sidor lästa: 4 305 sidor

De två böcker jag tyckte bäst om var: Fatta eld och Harry Potter och Den flammande bägaren.

8 kommentarer:

  1. En riktigt bra läsmånad du fick till :)

    SvaraRadera
  2. Det fanns många bra böcker i din lista :) Av de jag läst håller jag dock med dig om favoriterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var svårt att välja några andra faktiskt ;)

      Radera
  3. Det var ingen dålig hög du tagit dig igenom :)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, bland mina bättre det här året i alla fall :)

      Radera