tisdag 3 september 2013

Tillbaka igen!

Nu har vi kommit hem från Rom igen och det har varit helt fantastiskt! Så mycket att se! Tror att det kommer något tema om romarna senare på mitt historiska tema på bloggen. Jag hade tänkt läsa lite under resan också, åtminstone under själva resandet som ändå tog ett par timmar med flygtransfer, flyg osv. Men det blev inte mycket av det för jag var så otroligt trött. När vi åkte dit så gick vi upp ca 02.30 på natten så därför sov jag mest på vägen ner och på hemresan så var jag så trött efter att ha gått runt så mycket i Rom att jag slocknade direkt! Avslutade dock Janusstenen av Elly Griffiths och där finns ju romarna med i bakgrunden så det var lite kul.

Nu efter lite härlig semester och en lång sommar av jobb så är hösten här och det känns riktigt härligt faktiskt! Jag gillar verkligen hösten, det är en sådan mysig årstid som är galet vacker i början. Nu i höst har jag planerat att vara lite mer närvarande här på bloggen också. Jag ska bland annat komma igång med mina recensioner - ligger pinsamt dåligt till där och det ska det bli ändring på nu.
Tyvärr börjar jag hösten med en förkylning och feber men det ger mig åtminstone tid till läsning - man ska alltid försöka se det positiva i varje situation. Jag passar också på att ta det lugnt och drömma mig tillbaka till vackra Italien!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar