tisdag 1 november 2011

Månadens Boktips!

Högre än alla himlar, av Louise Boije af Gennäs

En väldigt fin bok om livet svåra och lyckliga stunder.
Handlingen utgår från sex kompisar i 30-40 års åldern som vi får följa under ca tre års tid. Det är författaren Sanna som ständigt glittrar men egentligen bär på ett mörker, Victor som är den ständiga lurifaxen, Stefan som kämpar för miljön, Pella som är rädd för konflikter, Jalle som är homosexuell och jobbar på UD och så Liv som är skådespelare men aldrig får spela.

Vi möter dessa människor när deras liv förändras och vi får följa dem genom det mest otänkbara såväl som genom den största lyckan på jorden.

En varm och gripande bok om vänskap.

2 kommentarer:

  1. Den här står på min läslista och har gjort sen jag hörde att hon skulle komma med nytt. En stor del av mitt ungdomsläsliv, af Gennäs, så nyfiken på vad hon kommer med så här en bit senare.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst någon annan bok av henne så kan inte avgöra om den är en av de bättre i hennes författarskap men jag tyckte att den var riktigt bra i alla fall :)

    SvaraRadera