torsdag 21 april 2016

Kvartalsrapport för mina litterära nyårslöften

Nu har det redan gått en fjärdedel av 2016 vilket ju känns helt sjukt. En helt fantastisk första fjärdedel har det varit, men vart tar tiden vägen egentligen? Men nu är det ju som det är, en fjärdedel har passerat och det är tre fjärdedelar kvar. Jag tänkte att det då är lagom att stämma av mina litterära nyårslöften. Ska det bli bättre resultat i år så måste jag nog ha bättre koll på dem under året så det här är ett steg i den riktningen.

Det här är då mina nyårslöften för 2016:

1. Läsa 100st böcker
Hittills har jag läst 26st böcker och det är alltså 74st böcker kvar. Jag har alltså läst ungefär 25% av vad jag tänkt hinna med under året och det är ju finemang eftersom att det passerat just 25% av året. Jag känner mig därför väldigt nöjd på den här fronten.

Bildkälla

2. Läsa 30st hyllvärmare
Jag har läst 6st hyllvärmare hittills i år och behöver alltså läsa ytterligare 24st för att klara av detta nyårslöfte. Här har jag alltså hunnit med en femtedel så här behöver jag öka takten något för att hamna i fas.

3. Läsa 5st klassiker
Under årets första kvartal har det blivit noll och inga klassiker lästa. Skärpning här med andra ord!

4. Göra minst en Författare i fokus
Hittills har jag inte påbörjat någon författare i fokus. Det blir förmodligen tidigast i sommar som jag kör igång det.

Bildkälla

5. Göra minst ett Historietema
Ett historietema är påbörjat med svenskt 1700-tal i fokus och där har jag hittills läst 4st böcker av 6 och halva tiden har gått ungefär. Här ligger jag alltså bra till!

Sammanfattningsvis så är det alltså två löften där jag ligger i fas, ett som nästan är i fas och två där jag inte har något att redovisa alls. Det känns ändå som ett rätt okej resultat än så länge.




6 kommentarer:

  1. Tycker absolut att det är ett bra resultat! Kul att följa också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det fortsätter i samma stil :)

      Radera
  2. Det såg ju ändå rätt bra ut tycker jag :) Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker det känns helt okej :)

      Radera
  3. Åh jag borde också kolla av mina mål, just nog är det nog bara mitt goodreadsmål som går bra. Att du ligger i fas med två mål är ju toppen :) Roligt att följa hur det går :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast är det ju lite ojämnt med läsmål men det brukar ju reda upp sig under året :)

      Radera