onsdag 27 februari 2013

Författare i fokus - Charles Dickens


Det har ju blivit ett litet uppehåll nu över julen och allt med Författare i fokus. Men nu ska jag då dra igång igen! Utmaningen börjar nu den 27 februari och kommer att avslutas den 27 maj.

Jag tänkte att nästa utmaning får bli Charles Dickens och därför ska jag någon gång under denna resa läsa biografin Charles Dickens av Erik Lindström alternativt Charles Dickens - a life av Claire Tomalin (beroende på vilken jag får tag i), samt läsa dessa böcker av Dickens:

1. Oliver Twist
2. David Copperfield
3. Lysande utsikter
4. Två städer
5. Vår gemensamme vän

Den som vill hänga på får hemskt gärna lämna en liten kommentar här under. Antingen läser ni samma böcker som jag, eller så läser ni andra av Dickens.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Jag hade gärna hängt på, men har för mycket plugg. :-( Men du har mycket bra läsning framför dig! Jag älskar David Copperfield!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta nedrans plugg som jämt stör i alla böcker man vill hinna läsa :)
      Jag tror att jag faktiskt har läst David Copperfield någon gång, vet att jag har läst Oliver Twist också men det var så länge sedan att jag inte minns dem. Det ska bli spännande att läsa om! :)

      Radera