onsdag 13 februari 2013

Sista biten av Anna Karenina


Det här blir sista uppdateringen av min läsning av Anna Karenina innan jag skriver en recension på boken. Från förra uppdateringen känns det som att det inte hänt så mycket och jag upplever att boken går lite på tomgång. Det pratas och diskuteras lite karaktärerna emellan men det är inte mycket som för handlingen framåt.
Anna Karenina har biopremiär 15 februari
Där det händer mest är väl mellan Anna och Vronskij och där handlar det mest om trubbel i paradiset. Deras situation och förhållande utstår en del bakslag och ingen av dem verkar lika nöjda som de var tidigare.

Min irritation på Anna har släppt lite och istället är jag hiskeligt trött på Vronskij. Hans karaktär tilltalar mig inte alls och jag blir mest irriterad varenda gång han gör, tänker eller säger något.

Nu är det då ungefär 200 sidor kvar och säcken ska sålunda knytas ihop. Det känns som att det måste ske någon stor point of no return-händelse snart ifall inte hela sista delen av boken ska kännas helt händelselös och bortkastad.

Bion är inbokad till på lördag så tills dess ska jag läsa de sista sidorna har jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar