onsdag 27 mars 2013

Astrid Lindgren-muggar

Det är många inom bokbloggsvärlden som tycks samla på Mumin-muggar. Men Mumin har aldrig riktigt varit min stora favorit, så istället har jag Astrid Lindgren-muggar från Rörstrands!

Dessa tre fina muggar har jag:

Och sedan innan har jag även en äldre utgåva av Pippi-muggar - också ifrån Rörstrands:


På senare tid har jag fått en knäpp på Emil i Lönneberga och skulle därför hemskt gärna vilja införskaffa de resterande Emil-muggarna. Är de inte fina så säg?

Förra året kom det dessutom ett nytillskott i samlingen och numera kan man även köpa Emil i soppskålen!

Samlar ni på några litterära muggar eller annat liknande?

8 kommentarer:

  1. På den här fronten ser det lite väl skralt ut för mig, men jag har önskat mig Astrid Lindgren-muggar så länge nu. Får väl göra något åt det, och förresten håller jag med dig om att det är något särskilt med Lindgren. Mumin i all ära, men.. Pippi och Emil och allt vad det är verkligen mer min "cup of tea". ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, Astrid är alltid Astrid ;) Jag skulle också vilja utöka lite men de är ju så galet dyra så jag vet inte om jag kommer att köpa fler.

      Radera
  2. is that mug with pippi having blue shirt and carrying doll in the yellow bag rare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. No, not that I know of. Not in Sweden at least.

      Radera
    2. Thanks for the answer, but it's funny because i have one those mug and i can't find anywhere price for it and how old it is? actually this blog was the only one where i even found photo of it :)

      Radera
    3. I think I misunderstood, I thought you meant one of the other mugs. The one you meant isn't available in stores anymore. Not to my knowledge anyway.

      Radera
  3. Hej, fina muggar du har. Vet du något om vilka år de 4 äldre muggarna du har är gjorda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning tyvärr annat än att de är inköpta på 90-talet.

      Radera