onsdag 13 mars 2013

Nemert släpper nytt i vår!

Jag har verkligen fastnat för Elisabet Nemert och det på ett av de allra bästa sätten! Jag har nämligen bara läst två böcker av henne och äger ytterligare en, men hon är så fantastiskt duktig att jag inte ens vill börja med den än för att det är ett eget nöje i sig att vänta lite med den och få riktigt längta till att jag får öppna den. Och båda böckerna jag hittills läst av Nemert har varit på precis samma sätt, jag vill inte läsa ut dem! Jag vill läsa ett kapitel då och då och verkligen begrunda, fundera och känna in karaktärerna. Vissa böcker, särskilt bra böcker, vill jag avnjuta så att säga, i långsam takt och Nemert har hittills varit en sådan författare.

Nu är jag emellertid glad och lycklig över att hon har skrivit fler böcker som jag inte läst och dessutom släpper en ny bok nu i vår, närmare bestämt i maj. Röd måne heter boken och den verkar vara helt i min smak. Historiska böcker när de är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar