måndag 2 december 2013

Första advent och min födelsedag

Igår var det första advent och jag fyllde år! Gårdagen bjöd på underbar vila och jag blev firad av sambon, nästa helg blir det resten av familjen och släkten. Idag är det lite mer intensivt med seminarium, skriva inlämningsuppgifter och flyttstäda lite. Det ska bli så skönt att få julledigt senare!

Julkalendern på bloggen har också dragit igång och det är jättekul att se att så många vill vara med! Hittills kan jag avslöja att det går bra för er som har svarat och gällande dagens typ av fråga (kopplad till bröderna Grimm) så är jag ganska snäll i min bedömning då det såklart kan finnas olika varianter av deras sagor, det viktigaste är att grunden är rätt.

Vad gjorde ni förste advent?

10 kommentarer:

  1. Jag såg hockey, käkade pizza med hela familjen och min dotter fick öppna sin första lucka i sin chokladkalender, hon har varit för liten tidigare för att ha en.. Så nu längtar hon till varje kväll, eller den 17e blir hon utan för hon lyckades klättra och fiska ner kalendern och sno chokladbiten från den 17e luckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är inte lätt att vänta på rätt dag alltid :) Låter som en mysig advent! :)

      Radera
  2. Då får man kika in och säga Grattis på födelsedagen i efterskott då! :) Vi hade lite traditionsenligt julstök här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det låter mysigt :)

      Radera
  3. Grattis i efterskott. :)

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Första advent skrev jag mest på en hemtenta, men lite glögg och ljuständning blev det i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Låter som en mysig advent trots tentaskrivning då ;)

      Radera