onsdag 17 augusti 2016

Full rulle hela sommaren!

I vår lilla familj har det varit full rulle hela sommaren med flytt och långledighet stavad gemensam föräldraledighet. Det har inte funnits så mycket tid över till bloggen och inte för läsandet heller faktiskt. Nu är det ju dock lite höstluft ute och vardagen har kommit tillbaka och således även lite mer tid för både böcker och bloggandet. Jag tycker att det ofta blir såhär på sommaren att bloggen får ligga i ide lite. Och jag inbillar mig att det inte bara gäller mig utan att många andra också tar lite semester från bloggandet över sommaren. Ibland behöver man det för att det ska kännas roligt.

Jag sa att det inte blivit mycket läst i sommar men det är faktiskt inte helt och hållet sant. Det har blivit en himlars massa bilderböcker lästa för lilla trollet. Eller massa och massa, det är ju ett begränsat antal som lästs en himla massa gånger. Aldrig hade jag nog trott att så lite text kunde göra mig så lycklig. Även om det inte blivit så många andra böcker lästa så har de här stunderna varit bland de bästa litterära stunder jag haft. Jag älskar bilderböckernas tid men ser också fram emot att i framtiden få läsa alla mina barndoms klassiker tillsammans med mitt lilla troll. Det blir grejer det.

Hoppas att ni haft en underbar sommar allihopa!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar