onsdag 7 augusti 2013

Som en drömbild, av Nora Roberts

Mac driver en bröllopsagentur tillsammans med sina väninnor Emma, Parker och Laurel. En dag möter hon den charmige och tafatte high school-läraren Carter och tänker att en flört med honom kan vara ett välkommet tidsfördriv. Men så börjar Macs känslor för Carter att växa och hon ställs inför många frågor kring hur hon vill leva sitt liv.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här är första boken av fyra om tjejerna i bröllopsagenturen I nöd och lust. Jag faller inte direkt pladask men det är en helt okej bok att slöläsa. Den känns lite för uppenbar för att jag ska engagera mig nämnvärt men den är trots allt bitvis rolig och intressant.

Mac som karaktär är inte riktigt en favorit hos mig. Kanske är hon så pass olik mig att jag har svårt att relatera till henne? Jag vet inte riktigt, men hon faller mig inte i smaken i alla fall. Det ska därför bli intressant att läsa vidare i serien och stifta lite närmare bekantskap med de andra tjejerna.
Carter gillade jag i alla fall! Mest för att han känns så boknördig och sådär lagom töntig överlag, fast på ett charmigt sätt. Som karaktär är han väl inte så intressant kanske, men ändå mysig på något vis.


En bok som passar lagom för de stunder då man vill läsa men inte riktigt är fullt engagerad. Bra som avkoppling.

2 kommentarer: