torsdag 27 juni 2013

Nattsländan, av Katerina Janouch

I den sjätte boken om Cecilia Lund får vi följa Cecilias tvivel inför äktenskapet med John och det sker stora förändringar i deras familjeliv. Även Cecilias syster Susanna får möta avgörande förändringar i sitt liv. Samtidigt försvinner chefsbarnmorskan Tatiana spårlöst och Cecilia kan inte sluta tänka på det. --------------------------------------------------------------------------------------------------
Den sjätte boken om Cecilia Lund är precis lika bra som de tidigare i serien. Vi möter både vardagsbekymmer och större kriminella utvecklingar. Ibland tycker jag att mysterierna som kommer i Janouchs böcker om Cecilia Lund känns lite krystade och malplacerade, de hör liksom inte riktigt till den resterande berättelsen. Men här är jag riktigt intresserad av mysteriet som ligger vid sidan av den andra handlingen! Även här kan jag kanske tycka att det är lite väl mycket på sidan av men historien är intressant och det gör därmed inte så mycket.

Det ska bli riktigt spännande att se vidareutvecklingen i familjen Lund efter det som hänt i denna bok. Jag gillar den ständiga utvecklingen av familjeförhållanden som finns i denna serie. Det byggs upp på ett realistiskt och intressant sätt och det känns som att det ännu finns mycket att hämta.

Jag känner att jag inte har så mycket att tillägga. Det är en bra del i serien som följer de andra i form och typ. En jättebra bok som jag slukade direkt. Egentligen ville jag dra ut på den, men det går liksom inte - den är för bra!
En jättebra del i serien som verkligen lämnar smak efter mer!
 
Stort tack till Piratförlaget för recensionsexet!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar