tisdag 4 juni 2013

Sommarens läslista


Ja nu är det dags för ny läslista och de här tio böckerna vill jag absolut hinna med i sommar!

1. Feberflickan, av Elisabeth Östnäs
2. Kom vi ska tycka om varandra, av Hans Koppel
3. Tills vi kommer hem, av Lynn Austin
4. Jungfruns älskare, av Philippa Gregory
5. Dödssynden, av Harper Lee
6. The Queen's Sorrow, av Suzannah Dunn
7. Lysande utsikter, av Charles Dickens
8. Before midnight, av Cameron Dokey
9. Jane Seymour - Henry VIII's true love, av Elizabeth Norton
10. Två städer, av Charles Dickens

2 kommentarer:

  1. När jag läser din lista känner jag att jag behöver ta tag i min brist på Dickens snart, har läst alldeles för lite av honom och skulle vilja läsa båda hans böcker du har på din lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände också det, så de fick åka in på listan som en del av min utmaning att läsa fem böcker jag inte läst av Dickens :)

      Radera