måndag 29 april 2013

Halva tiden för Charles Dickens

Charles Dickens
Nu i mitten av april har ungefär halva tiden gått för min egen utmaning där jag satt Charles Dickens i fokus och tänkt läsa följande böcker av honom:

1. Oliver Twist
2. David Copperfield
3. Lysande utsikter
4. Två städer
5. Vår gemensamme vän

Och så har jag även planerat att läsa en biografi över Dickens. Nu är det emellertid så att det är så himlars mycket att göra i skolan med C-uppsatser, tentor och allt möjligt så jag har inte hunnit läsa en endaste en av dessa böcker. Men jag vill ju hemskt gärna läsa dessa böcker så jag har bestämt mig för att förlänga perioden för den här utmaningen och kommer att avsluta den i slutet av augusti istället för maj. Så snart hoppas jag ha lite mer tid för Charles Dickens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar