torsdag 17 maj 2012

Måndagspepp på torsdag

Lingonhjärta gjorde ju en enkät för måndagspepp i början av veckan, men då kände jag mig fylld av energi, nu är det emellertid torsdag och det känns som att helgen aldrig kommer att komma. Så jag kör en torsdagspepp istället!

Vad läser du just nu?
Nu har jag gått ifrån mitt försök att bara läsa en bok åt gången och börjat läsa bland annat Övertalning av Jane Austen, Anhörig av Katerina Janouch, Älskade av Toni Morrison och Agnes Cecilia av Maria Gripe. Jag måste verkligen skärpa mig med det där!

Vilken bok upptar dina tankar mest nu?
Kan ju inte riktigt sluta tänka på Eld som jag snart ska få läsa. Men har även fått ett ryck idag och funderat på hur Fatta eld kommer att filmatiseras och hur trogen boken den kommer att vara. Blev genast sugen på att läsa Hungerspelstrilogin igen!

Vilken bok ser du fram emot mest att läsa just nu?
Ja Eld som redan nämnt. Längtar också efter att få koppla av med Janouchs Tigerkvinnan.


Vilken utgivning är du mest peppad på just nu?
Mest av allt längtar jag till hösten då Jonas Gardell släpper nytt! Det ska bli galet spännande att läsa vad han har skrivit denna gång!


Och sist men inte minst! Vilken bok blir ditt nästa inköp?
Jag ska försöka dra ner på det där, men ska låta mig fira att ännu en termin är slut och att jag är ett steg närmare examen i slutet av maj med att handla massa böcker på Myrorna, men sen ska det nog bli ett litet stopp. Men det känns dock som att jag bara måste beställa Gardells nya bok snart! Vet inte om det är möjligt att motstå...

 

6 kommentarer:

  1. Ja, Eld är jag också väldigt sugen på just nu!

    SV: Ja, då kan det nog passa bra, du får prova :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli spännande att se om Eld följer upp Cirkeln på ett bra sätt :)

      Radera
  2. Åh jag torsdagspepp behövs allt det med :) Och vad skönt det är att jag inte är ensam om att läsa hundra böcker på en och samma gång. Jobbigast med det är nog mest att man aldrig blir klar med dem tycker jag.
    Och ja, är togsugen på att läsa Eld jag med nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland i alla fall ;)

      Jo det är ju nackdelen, att de aldrig tar slut. Jag ska försöka skärpa mig med det där dock ;)

      Ja Eld ska bli spännande!

      Radera
  3. Toni Morrison läste jag för länge sedan, hon är nog värd att plockas upp igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tänka mig, hittills är boken intressant i alla fall :)

      Radera