måndag 17 oktober 2011

Halva tiden på Höstens 30 böcker!

Eftersom att jag bestämde mig för att räkna hösten som september, oktober och november så har det ju nu, den 17:e oktober, gått ungefär halva tiden. Så därför tänkte jag göra en liten koll på hur många böcker jag läst från listan nu.

Läst:
Det fjärde offret, av Mari Jungstedt
Grottbjörnens folk, Jean M. Auel
På grund av Leon, av Jenny Leeb
Freja - Sagan om Valhalla, av Johanne Hildebrandt
Niceville, av Kathryn Stockett
Köp inte den här boken! Av Ann-Christin Gramming
Bitterfittan, av Maria Sveland

Sluta kämpa, av Sanna Ehdin
Skadad, av Cathy Glass

Kvar på listan:
Åter till Cold Mountain, av Charles Frazier
Fortfarande Alice, av Lisa Genova
Duktig flicka, av Claudia Bepko m.fl.
I djävulens spår, av Jean-Christophe Grangé
Karismakoden, av Eva Kihlström
Stil, av Camilla Thulin
Gladiatorer, av Fik Meijer
Rovfåglarnas tid, av Elisabet Nemert
Dexter – Dunkla drömmar, av Jeff Lindsay
Presidentens hustru, av Curtis Sittenfeld
Ödets hav, av Elisabet Nemert
Övertalning, av Jane Austen
Glappet, av Christina Herrström
Högre än alla himlar, av Louise Boije af Gennäs
Trälarna - 1000-1300-talet, av Sven Wernström
Bedragen, av Katerina Janouch
Islandet, av Carina Burman
Frankenstein, av Mary Shelley
Den glömda trädgården, av Kate Morton
Kristina Lavransdotter, av Sigrid Undset
Bekantas bekanta, av Mats Strandberg

Jag har alltså läst 9st av 30. Det är inte riktigt hälften, får lägga in en till växel och ta tag i läslistan lite tror jag. Stör mig på att jag slösar bort tid framför datan och tv:n när jag egentligen skulle ha haft roligare om jag läste. Omprioritering kanske?

2 kommentarer:

  1. Hösten pågår från trettonde september till elfte december (har jag läst) så du har några bonusdagar på slutet.

    SvaraRadera
  2. Oj ända till 11:e december! Då känner jag personligen att det har blivit vinter för ett tag sen :)

    SvaraRadera