måndag 12 september 2011

Höstens 30 böcker!

Nu är sommaren slut och då passar jag på att skapa en ny läslista! Hösten tror jag att jag personligen anser räcker fram till November, så efter Novembers slut är nog allt hösten slut och således vill jag läsa dessa 30st böcker under September, Oktober och November!

I höst vill jag då läsa dessa böcker:
1. Åter till Cold Mountain, av Charles Frazier
2. Fortfarande Alice, av Lisa Genova
3. Köp inte den här boken! Av Ann-Christin Gramming
4. Duktig flicka, av Claudia Bepko m.fl.
5. I djävulens spår, av Jean-Christophe Grangé
6. Bitterfittan, av Maria Sveland
7. Karismakoden, av Eva Kihlström
8. Det fjärde offret, av Mari Jungstedt
9. Stil, av Camilla Thulin
10. Sluta kämpa, av Sanna Ehdin
11. Gladiatorer, av Fik Meijer
12. Grottbjörnens folk, Jean M. Auel
13. Rovfåglarnas tid, av Elisabet Nemert
14. Dexter – Dunkla drömmar, av Jeff Lindsay
15. Presidentens hustru, av Curtis Sittenfeld
16. Ödets hav, av Elisabet Nemert
17. Övertalning, av Jane Austen
18. Glappet, av Christina Herrström
19. Högre än alla himlar, av Louise Boije af Gennäs
20. Trälarna - 1000-1300-talet, av Sven Wernström
21. På grund av Leon, av Jenny Leeb
22. Freja - Sagan om Valhalla, av Johanne Hildebrandt
23. Bedragen, av Katerina Janouch
24. Islandet, av Carina Burman
25. Frankenstein, av Mary Shelley
26. Niceville, av Kathryn Stockett
27. Den glömda trädgården, av Kate Morton
28. Skadad, av Cathy Glass
29. Kristina Lavransdotter, av Sigrid Undset
30. Bekantas bekanta, av Mats Strandberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar