torsdag 18 augusti 2011

Det jag inte säger, av Katja Timgren


Det jag inte säger handlar om Jenny som är klassens plugghäst och inte förstår sig på de andra tjejernas fnissande om killar. En dag kommer Kristina till klassen. Hon är annorlunda. Hon vågar säga ifrån och är mer äkta än någon annan Jenny träffat.
Sakta börjar vänskapen mellan Jenny och Kristina utvecklas till något annat.

Det jag inte säger är en bra ungdomsbok som tar upp homosexualitet och hur man kan hantera det som tonåring. Miljöerna och dialogerna känns äkta och det är således lätt att leva sig in i Jennys situation.

Trots detta så var boken inte någon större favorit för mig. Och trots att den gick snabbt att läsa så greps jag aldrig av historien utan fann mig istället lätt uttråkad.
Det är emellertid en helt okej bok som absolut är värd att läsas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar