tisdag 2 april 2013

Överraskning i brevlådan från Modernista!

Jag har aldrig tidigare fått recensionsexemplar utan att be om dem på något sätt men förra veckan fick jag helt oväntat hem en avi från posten och när jag hämtade ut paketet visade det sig vara Mo Hayders nya bok Ritual! Otroligt uppskattat!

Tack så jättemycket Modernista för recensionsexet!

En väldigt glad bokbloggare här - Check!

 
Adlibris beskriver boken såhär:


"Tre meter under vattenytan i Bristols hamn sluter polisdykaren Flea Marley sina fingrar om en avhuggen människohand. Dagen därpå återfinns även den andra handen - också den amputerad - och omständigheterna tyder på att offret fortfarande var vid liv när händerna avlägsnades.

Kriminalkommissarie Jack Caffery, nyligen inflyttad från London, får i uppdrag att utreda fallet. Sökandet efter offret leder honom och Flea till de mörkaste delarna av Bristol, en undre värld av drogmissbruk och misär där en uråldrig ondska tycks ha vaknat till liv.

Samtidigt hemsöks Flea av minnet av sina föräldrars tragiska död i en dykolycka två år tidigare.

Ritual är den första romanen i Mo Hayders Walking Man-serie."


4 kommentarer:

  1. Jag vill också få överraskningar i brevlådan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får gärna fler ;) Blev glatt överraskad! :)

      Radera
  2. Jag fick också den och blev så otroligt glad. Den la jag på min önskelista redan i februari :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Hoppas den lever upp till förväntningarna! :)

      Radera