söndag 28 september 2014

Söndagscitat - Rovfåglarnas tid

"Så många omvälvande händelser, så många känslostormar låg mellan då och nu att hon inte längre var säker på någonting. Saker som för några månader sedan tyckts henne livsviktiga hade förlorat all dragningskraft, medan sådant som tidigare varit betydelselöst plötsligt framträtt i en helt annan dager. Nu flöt hon omkring bland alla sina känslor utan att känna fast mark under fötterna någonstans."

Rovfåglarnas tid, av Elisabet Nemert (s. 128).

2 kommentarer:

  1. Vad tycker du om den? Jag har varit lite kluvet inställd till de jag läst av Nemert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar Nemert! Jag kan förstå att man stör sig på en del moment som ständigt återkommer och är rätt klyschiga, förutsägbara och orealistiska - men jag sväljer allt det där och gillar hennes böcker ändå ;) Vad är det du är kluven till? :)

      Radera