söndag 2 februari 2014

Läst i Januari 2014


Så har då första månaden av 2014 passerat och jag har mest jobbat, jobbat och jobbat. Och tagit examen och skrivit mina sista tentor. Och ordnat i flyttkaoset. Läsningen har inte blivit så högt prioriterad denna månad men det känns som att det kan bli ändring på den saken nu när jag börjar komma tillbaka lite till rutiner och har vant mig mer vid allting nytt kring jobb, ny stad och att inte längre studera. Men tre ynka böcker lästa i januari svider såklart lite - förhoppningsvis bättre resultat i februari!

  • Nyckeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • Svinalängorna, av Susanna Alakoski
  • Handelsvara: Kvinna, av Johanna Bäckström Lerneby
Antal böcker lästa: 3st
Skönlitteratur: 2st
Facklitteratur: 1st
Barn- och ungdomslitteratur: 1st

Pocket: -
Inbundna: 2st
 Ljudbok: 1st
Omläsningar: -
   
Svenska: 3st
Engelska: -
Annat språk: -
 
Kvinnliga författare: 3st
Manliga författare: 1st
    
Lånat från biblioteket: 3st

Antal sidor lästa: 1 316 sidor

De två böcker jag tyckte bäst om var: Ja, det var ju inte så mycket att välja på den här månaden men jag skulle nog säga Nyckeln och Svinalängorna. Gillade Handelsvara: Kvinna också men de andra två var snäppet bättre.

2 kommentarer:

  1. Nyckeln är ju inte heller speciellt tunn :) Läste också den nu i januari.

    SvaraRadera