tisdag 12 november 2013

Uppdatering: Historietema!

Historietemat med Tudor-familjen rullar på! Egentligen skulle jag väl byta nu i november men jag kommer att dra över tills december för att hinna läsa alla böcker. Det är fullt upp nu med flytt, skola och jobb så vissa utmaningar får skjutas upp lite.

Jane Seymour
Kollar ju igenom The Tudors också! I läsandet har jag ju läst om Mary och Elizabeth men i serien går det ju mer kronologiskt och där har Henry nu avverkat både Catherine och Anne och är nu inne på fru nummer tre, nämligen Jane Seymour. Jag tycker att serien tappar lite efter att Anne försvinner. Dels gillar jag Nathalie Dormer, dels gillar jag konflikterna mellan Henry och Anne mer än Henrys konflikter med övriga fruar. Det känns också som att de snabbar på tiden lite efter Anne, Jane lever ju bara några få avsnitt och efter det byts fruarna ut hej vilt! Det är synd att de inte får mer tid var, men jag antar att serien kanske inte lockade så mycket mot slutet.

Catherine
Anne och Henry
Jag insåg också nu att jag inte recenserat Jungfruns älskare! Jag läste den i somras så det blir verkligen en sen recension på den, men den kommer framöver i alla fall! Lyckligtvis minns jag boken rätt bra.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen Tudor familjen! Philippa Gregorys böcker är oslagbara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen en intressant familj! Väldans massa dramatik hann de med minsann! :) Jag har faktiskt börjat gilla Philippa Gregorys böcker mer och mer! :)

      Radera