onsdag 30 januari 2013

Gröna böcker i bokhyllan!

 
Böcker i min bokhylla som är gröna är bland annat Hatets barn, I cirkelns mitt, Robin Hood, Vägen till Jerusalem och Harry Potter och den flammande bägaren.
 
Hatets barn - En av mina absoluta favoritböcker av Catherine Cockson. Jag är inte helt på det klara med varför jag älskar den så mycket men jag tror att det har med den underbara blandningen av den engelska landsbygden, lömska planer, kärleksdraman och sann vänskap att göra.
 
I cirkelns mitt - Den här har jag faktiskt inte läst och det är en av de få böckerna här hemma som från början var sambons bok. Måste läsa Dan Brown någon gång.
 
Robin Hood - En riktig klassiker som alltid kan vara mysig att återvända till. Den här råkade jag snubbla över på Myrorna någongång tror jag.
 
Vägen till Jerusalem - Jag fick någongång för mig att "Javisst vill jag läsa Arn!", men det tycks inte som att den viljan är sådär överväldigande för det var nog ett antal år sedan jag köpte serien i pocket.
 
Harry Potter och den flammande bägaren - Läser om denna bok för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men denna gång läser jag den med sambon vilket är roligt, för han har inte läst böckerna tidigare utan bara sett filmerna. Just fjärde boken är dessutom en av mina favoriter.
 


4 kommentarer:

  1. Vilken fin Robin Hood! :-)

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag också sugen på att läsa om Harry Potter-böckerna. :) Jag tycker också att flammande bägaren är riktigt bra. Det var ungefär där jag tyckte serien tog en mer spännande vändning. Innan dess tyckte jag att böckerna var lite överskattade, men från och med där så tyckte jag att böckerna är fantastiska. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härliga omläsningar :) Jag förstår din tanke där, det blir lite annorlunda i och med fyran då Voldemort kommer tillbaka.

      Radera