lördag 4 april 2009

Perfekt läsväder


Solen skiner och jag bara längtar efter att få gå ut till bänken på trädgården och sätta mig och läsa ut Anne på Grönkulla. Jag har alltid gillat spelet mellan Anne och Gilbert och det börjar ju sättas på sin spets nu. Fingrarna riktigt kliar efter att få slå upp boken och läsa de få kapitel som är kvar. Och vädret är verkligen underbart perfekt för att slå sig ner i och läsa en riktigt bra bok.


Dessvärre är detta inte min verklighet för stunden. Först måste jag skriva lite på ett projekt så istället blir det att slå i faktaböcker. Men när jag har skrivit ett eller två kapitel så kan jag kanske tillåta mig själv att slå mig ner på den där bänken med boken i högsta hugg. Längtar redan nu! Men först blir det till att vara lite produktiv och duktig. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar