tisdag 17 december 2013

Tredje advent

Tredje advent har redan varit! Herregud vad tiden springer iväg! Flytten är klar och det står flyttkartonger överallt men snart kan vi börja julpynta! Vi har fått vänta med det i år eftersom allt har varit nedpackat. Men nu är det snart dags! Först måste vi bara få ordning här med alla grejer. Jag har dragit på mig förkylning och feber till råga på allt så det går inte fort minsann, men jag får ta det i makligt tempo.

Har hunnit läsa lite också, har börjat på Lyckliga gatan av Liza Marklund som jag fick i födelsedagspresent. Hittills gillar jag den! Efter den blir det nog någon julbok, jag köpte två stycken böcker med jultema för några veckor sedan så någon av dem blir det nog.

Mitt i flytthetsen har jag åtminstone kunnat tända tredje ljuset (enda julpyntet vi har just nu) och ikväll funderar jag på att placera mig framför någon mysig film - är väldigt sugen på A Christmas Carol så den blir det nog.

1 kommentar: