torsdag 12 december 2013

Lucka nr 12


Bakom lucka 12 finns I en annan del av Bromma av Martina Haag.

Frågan för dagen är citatet nedan. Skriv in svaret här nedan på vilken bok som citatet är taget ifrån.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skriv titel på boken citatet är taget ifrån i en kommentar här nedan. Rätt svar ger ett poäng.

"- Mamma, kan inte vi baka pepparkakor idag? Snälla mamma, det kan vi väl?
Sofia såg vädjande på Cecilia och stack sin hand i hennes där de gick från sexårsverksamheten mot dagis för att hämta Greta. Det var svårt att stå emot. Trots att hon egentligen inte alls kände för att låta köket dränkas i mjöl och kladdiga degbitar, kunde hon inte säga nej. Och det var ändå jul väldigt snart. - Okej, lilla gumman, sa hon och möttes av flickans jubel. Men jag orkar inte göra någon egen deg. Vi köper färdig. Sofia småsjöng hela vägen till dagis. Tre gubbar, tre gubbar och Gläns över sjö och strand.”


------------------------------------------------------------------------------------------------------
För att vinna I en annan del av Bromma var med och tävla, tre personer vinner varsin bok och den som kommer först får välja två!

I en annan del av Bromma
"Mitt liv har blivit lite rörigt på sista tiden. Varför ligger jag obekvämt på barr och blåbärsris och små stenhårda kottar och spionerar på min egen familj i kikare? Varför dyker Lars Adaktussons rödblonda huvud upp så fort jag sätter på teven? Vad hände med min koll på band och musik? Jag vet inte ens vem det är som är själva Kent av alla killarna i popgruppen Kent.

Sju år har gått sedan Bella fick sparken från Dramaten. Nu är hon gift och har fått två pojkar med den framgångsrika tevestjärnan Matte. Själv jobbar hon i receptionen på TV4 och undrar vart hennes liv och drömmar tog vägen. Blev det inte mer än såhär?

Matte tror att Bella har åkt på semesterresan som han så omtänksamt har köpt till henne.
Bella tror att Matte är på landet och har sommarlov med pojkarna.

Det visar sig att båda två har helt andra planer..."
(Bokus)
Alla tidigare frågor och vinster hittas här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar