tisdag 3 december 2013

Lucka nr 3




Bakom lucka 3 gömmer sig Mitt nya jag av Sophie Kinsella.

Frågan för dagen är citatet nedan. Skriv in svaret här nedan på vilken bok som citatet är taget ifrån.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skriv titel på boken citatet är taget ifrån i en kommentar här nedan. Rätt svar ger ett poäng.

 "Jag skulle önska, att du vore här ikväll, så att jag kunde få bjuda dig på kaffe och låta dig få smaka på julbaket i vårt kök, som just nu är så hemtrevligt med trasmattor på golvet, blankskurad koppar på väggarna, rödrutig duk på det stora slagbordet och silkespappersfrans om spiselstången. Jag känner mig så förmögen, när jag ser det, och rik som ett troll, när jag ser skafferiet proppat med julmat och kakbrukarna fulla till bristningsgränsen. Tänk, att det är jul om bara två dagar! Och tänk, att man kan vara lika förväntansfull varje år! Den dag jag inte längre känner, att det killar i magen, när jag tänker på jul, den dagen vet jag, att jag är gammal!"

------------------------------------------------------------------------------------------------------
För att vinna Mitt nya jag var med och tävla, tre personer vinner varsin bok och den som kommer först får välja två!

Mitt nya jag
"Tänk om du vaknade en morgon och hela ditt liv var perfekt...
En snygg man, ett fantastiskt hus, ett chefsjobb, en snygg och vältränad kropp och dyra designerkläder. Hur kunde hon få allt detta utan att komma ihåg vad som hände?
När Lexi vaknar upp en morgon befinner hon sig på sjukhus efter en bilolycka. Hon tror att året är 2004 och att hon är 25 år gammal med sneda tänder och ett katastrofalt kärleksliv. Men, egentligen är det år 2007 och hon är 28 år. Hennes tänder är raka, hon är chef på avdelningen hon tidigare arbetade på - och hon är gift. Med en snygg miljonär. 
 
Vad har hon gjort för att få alla sina drömmar uppfyllda? Hon tror inte att det är sant, särskilt inte när hon får se sitt vackra hem. Men när hon lär sig mer om sitt nya, perfekta, liv upptäcker hon mindre smickrande saker om sig själv. Som att alla hennes tidigare vänner hatar henne och att en rival vill åt hennes jobb. Och sen dyker det upp en ovårdad men sexig man och avslöjar en chockerande hemlighet ... Vad har hon råkat ut för?  
Kommer hon någonsin att komma ihåg vad hon gjort? Och vad kommer att hända om hon verkligen gör det?"  (Bokus)
Hitta allting om vinster, regler och frågorna här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar