tisdag 8 november 2011

Att läsa flera böcker samtidigt

Jag brukar oftast läsa flera böcker samtidigt, ibland lite väl många böcker. Som nu, när det är över 3st skönlitterära böcker samtidigt. Jag har tänkt att jag ska försöka skärpa mig flera gånger men det blir liksom aldrig av. Men nu ska jag göra en kraftansträngning och försöka läsa ut de jag håller på med innan jag börjar på något nytt. Ska försöka ha max 2st skönlitterära böcker på gång samtidigt!

Det finns ju fördelar och nackdelar med att läsa flera böcker samtidigt men en nackdel som jag har börjat störa mig på allt mer på sistone är att det tar en hel evighet att läsa ut böckerna eftersom att man läser lite ur varje hela tiden. Så nu ska det blir ordning och reda - ska bara stå emot frestelsen att påbörja fler böcker nu när jag ska beta ner antalet böcker som läses. Vi får väl se hur det går...

4 kommentarer:

  1. Så gör jag också ibland när det är svårt att välja bok. Vill ju läsa alla på en gång! Men det blir oftast för rörigt tycker jag :P

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också läsa flera böcker samtidigt trots att det är jobbigt! Det känns verkligen segt när man aldrig blir klar med dem. Samtidigt är det segt att bara läsa en också... :P

    SvaraRadera
  3. usch det problemet har jag också:/ kan ha fyra - fem böcker samtidigt vilket kan kännas som för många.

    SvaraRadera
  4. Therése: Precis man vill ju läsa alla men ja, jag håller med dig, det blir lite rörigt också så det är ju ytterliggare en nackdel :P

    Sofia: Ja jag har också gjort det hittills, men ska försöka ändra på det nu, fast du har ju i o försej rätt i att en bok också kan bli lite segt. Haha nu blev jag osäker på mitt beslut att dra ner antalet böcker. Fast om jag läser två har jag lite att byta med i alla fall :P

    Bokälskarinnan: Ja det kan ju verkligen bli alldeles för många ibland, och då tar de ju aldrig slut heller!

    SvaraRadera