tisdag 22 november 2011

Uppdatering i försöket att bara läsa max 2st skönlitterära böcker samtidigt

Det är svårt. Väldigt svårt. Det finns ju flera böcker som jag vill dyka ner med näsan i! Men jag försöker verkligen säga till mig själv på skarpen. Ska inte, inte, inte läsa fler än två stycken skönlitterära böcker samtidigt.

Just nu är det Frankenstein och I djävulens spår. Och det är verkligen inte så att de är dåliga på något sätt. Nackdelen är bara att Frankenstein är en väldigt liten utgåva så man får koncentrera sig lite när man läser den, och I djävulens spår är en kloss på nära 700 sidor som jag inte riktigt fattat tycke för ännu så den går lite segt. Därmed är det ett himla problem vad jag ska läsa innan jag somnar på kvällarna. Tjock och tung bok som känns lite tråkig hittills - eller liten och nätt bok som är lite jobbig att läsa på kvällen när man är trött?

Men jag ska inte falla för frestelsen och börja läsa något annat, nu ska jag hålla mig till de här två tills någon av dem är utlästa och då får jag börja med en annan bok, men bara en.

Vi får väl se hur det här går, just nu känns det segt och väldigt svårt att inte börja med en till bok, men om jag gör det kan jag ju inte veta om det här kanske passar mig bättre. Får stå ut och testa det här ett tag. Men oj vad jag vill öppna flera böcker...

4 kommentarer:

  1. Hehe, känner igen det där! Själv läser jag nästan alltid tre samtidigt men det är alltid någon stackare som blir liggande lite extra :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju det som är nackdelen, det går ju lite segare när man ska hoppa emellan så försöker testa att inte göra det nu. Haha det går inte bra ;)

    SvaraRadera
  3. Hahhaha, jag är nog lite tråkig på det sättet. Jag vill läsa en bok i taget, däremot brukar jag alltid lyssna på en ljudbok innan jag somnar. Det kan dock vara en nackdel när man somnar och glömmer att stänga av ipoden....

    SvaraRadera
  4. Jag vill också göra det egentligen men vill ändå ha något att byta med ifall jag känner för en annan genre eller så. :)
    Jag har också testat det där med att lyssna på ljudböcker innan jag somnar men jag glömmer ALLTID bort att stänga av så det blir mest förvirrande, så ljudböckerna lyssnas nu endast på under dagarna ;)

    SvaraRadera