lördag 26 november 2011

Läsutmaning: December på Beasbokhylla

Ska vara med i Läsutmaning: December som Beasbokhylla anordnat. Temat är självbiografier/sanna historier och man ska välja två böcker på detta tema att läsa under december.

Jag har valt Varför gråter inte Emma? av Magnus Wennerholm och Emma Jangestig och Bakom stängda dörrar av Kristina Hansen, Agneta Cras och Bengt-Åke Cras.

Bild från adlibris
Varför gråter inte Emma? har jag tänkt läsa rätt länge men har alltid skjutit upp det. Det är inte riktigt min typ av bok men jag har ändå varit lockad att läsa den. Jag vet inte riktigt hur jag tror att bokens upplägg ser ut och det är lite extra spännande, när man inte vet vad man kan vänta sig av en bok.

Bild från adlibris







Bakom stängda dörrar är en bok som jag också varit intresserad av ett tag. Blev tipsad om den för ett tag sedan och tänkte nu göra slag i saken. De flesta böcker jag läst om barn som far väldigt illa brukar vanligtvis utspela sig i England eller USA. Har inte läst så många som utspelar sig i Sverige och tror att det kan vara intressant.

Ska bli intressant att läsa båda dessa även om de säkerligen kommer att skapa många tårar.

Var med i Läsutmanig: December ni också så blir det fler boktips på bra böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar