Ny bokhög från biblioteket har inhämtats idag!
Visar inlägg med etikett Bokhög. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bokhög. Visa alla inlägg
måndag 24 juni 2013
tisdag 18 juni 2013
Lånade böcker av mamma
I helgen lånade jag hem lite böcker från mamma! Tänkte att jag ska kolla upp Nora Roberts bröllopsserie och så fick Skärgårdsdoktorn slinka med också!
tisdag 5 mars 2013
Mina inköp på bokrean!
Det känns som att det blev ganska mycket böcker för ganska lite pengar det här året! Är mycket nöjd med årets bokrea. Här är mina inköp!
Från cdon:
Från adlibris:
Från bokus:
Vad köpte ni på årets bokrea?
lördag 12 januari 2013
Så många böcker som ska läsas - så lite tid!
Just nu känns det som att jag vill läsa hur många böcker somhelst! Måste jobba hårt på att inte börja läsa flera böcker samtidigt igen eftersom att jag ska försöka undvika det.
För tillfället ser läsordningen ut som så att jag läser Högre än alla himlar och sedan äntligen ska jag börja med Gardells nya och efter det måste jag börja med Anna Karenina om jag ska hinna med den innan biopremiären av filmen!
För tillfället ser läsordningen ut som så att jag läser Högre än alla himlar och sedan äntligen ska jag börja med Gardells nya och efter det måste jag börja med Anna Karenina om jag ska hinna med den innan biopremiären av filmen!
tisdag 16 oktober 2012
Ny bokhög från biblioteket!
Har släpat hem lite böcker från biblioteket igen. Den här gången blev det lite uppsatsrelaterade böcker, lite Författare i fokus-utmaning och lite Höstens läslista-relaterat samt en bok som är skolrelaterad men som jag mest ska läsa av nyfikenhet.
fredag 13 april 2012
Ny bokhög från biblioteket
Släpade hem lite nya böcker från biblioteket idag, det är lite blandat från min Vi fem-utmaning, Vårens läslista och andra som jag är lite nyfiken på...
lördag 11 februari 2012
Nya böcker från biblioteket
Nya lånade böcker från biblioteket. Det är mest kurslitteratur eller böcker kopplade till kurslitteratur men de är nog väldigt intressanta ändå!
tisdag 31 januari 2012
Bokhög från biblioteket igen
Släpade hem en ny hög med böcker från biblioteket häromdagen, får alltid lite misstänksamma blickar från bibliotikarierna som signalerar att de misstänker att jag aldrig kommer hinna läsa alla böcker och att de därmed kommer att bli försenade - men tji fick ni, brukar alltid lämna tillbaka i tid!
lördag 21 januari 2012
måndag 9 januari 2012
Bokhög från biblioteket
Åkte till biblioteket idag för att låna lite böcker. Tänkte mig fem stycken och hoppades att de inte var så stora som jag trodde. Speciellt Statistikens grunder (hatar man inte kurslitteratur ibland?) som mycket väl skulle kunna ha varit världens största kloss till bok. Men blev mycket lättad när det visades att den var liten och tunn, och därför kunde transporteras lätt (det blir jämt så tung i väskan när jag varit på biblioteket - förstår inte varför?). Men mest lättad blev jag ju egentligen, om jag ska vara ärlig, för att denna bok var tunn och således snabbläst, för något tråkigare ämne än statistik har jag svårt att komma på...
I övrigt blev det också Min bästa väns dotter, Katitzi i Stockholm, I väntan på Godot och Den skarlakansröda bokstaven. Vill kasta mig över dem genast (med stort undantag för Statistikens grunder då) men nu ska jag faktiskt komma igenom I djävulens spår först, annars blir den aldrig utläst...
torsdag 17 november 2011
Bokhög från biblioteket
Denna bokhög släpade jag med mig hem från biblioteket denna gången:

Mest skönlitteratur men även lite kurslitteratur. Är mest sugen på att läsa Fortfarande Alice, men jag har ju lovat mig själv att inte läsa så många böcker samtidigt så får skärpa mig och glömma bort de tankarna..
Mest skönlitteratur men även lite kurslitteratur. Är mest sugen på att läsa Fortfarande Alice, men jag har ju lovat mig själv att inte läsa så många böcker samtidigt så får skärpa mig och glömma bort de tankarna..
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)