onsdag 22 augusti 2018

Mer muggar med Astrid


Cervera har ju släppt nya muggar med citat från Astrid Lindgren. Jag blev eld och lågor när mamma berättade det här för mig men lite besviken måste jag ändå erkänna att jag blev när jag såg dem. Det var lite ensidigt med bara citat från tre karaktärer och sedan Astrid själv. Det finns ju lassvis med bra citat från en massa andra karaktärer också och dessutom så kan jag känna att det även fanns bättre citat att välja. Designen hade också kunnat vara roligare. Jag gillar att det är bilder i botten på muggarna men själva utsidan av muggen kändes väldigt... jag vet inte... icke-Astrid? Jag hade nog mer väntat mig illustrationer och inte avskalat och rak text. Men ja, något är det ändå som faller mig i smaken och mest gillar jag Pippi-muggen med följande citat:

"Jag är fräknigare och vackrare än någonsin. 

Fortsätter det såhär blir jag direkt oemotståndlig."








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar