söndag 12 juni 2016

Årets sommarpratare


Nyligen fick vi ju veta vilka som blir årets sommarpratare. Jag gillar att lyssna till sommarpratarna även om jag ofta glömmer bort det och det kan lika gärna bli att jag lyssnar i efterhand helt andra tider på året. I år var det faktiskt inte så många som jag kände mig intresserad av. Men 15 augusti ska jag försöka lyssna för då ska Angelica Ström prata. Hon är speciallärare och dotter till Katarina Taikon. Det känns som att hon kan ha mycket intressant att säga.

Hon beskriver sitt sommarprat såhär: "Mitt Sommar skall handla om att känna sig identitetslös, eller rättare sagt berövas sin identitet. Det skall handla om att sakta men säkert bli vän med sin bakgrund och till slut våga stå för vem man är".

Här kan ni se Angelica Ström prata i Malou Efter tio om mobbning, sin mamma Katarina Taikon och om återutgivningen av böckerna om Katitzi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar