söndag 12 januari 2014

Bokåret 2013

Såhär såg mitt bokår 2013 år ut...

Antal sidor lästa: 29 367 sidor (En stor skillnad mot 2012's 47 384!)
Antal böcker lästa: 105st (vilket i jämförelse med förra året 186 känns lite fjuttigt)
Antal omläsningar: 21st (vilket är betydligt mindre än förra året och det är ju bra, vill fokusera på nya böcker!)

Antal skönlitterära böcker: 76st
Antal facklitteraterära böcker: 29st
Antal barn- och ungdomsböcker: 31st

Antal böcker på svenska: 101st
Antal böcker på engelska: 4st

Antal kvinnliga författare: 85st
Antal manliga författare: 23st

Antal pocketböcker: 39st
Antal inbundna böcker: 62st
Antal e-böcker: 3st
Läste också en följetong i DN.

Antal omläsningar av det totala antalet lästa böcker:
Kvinnliga och manliga författare:
Pocket och inbundna böcker:

Fördelningen av lästa böcker över året: 
 
 

 Överlag har det varit ett okej bokår men det har varit många dippar. Jag trodde dock att mina antal lästa böcker per månad var betydligt sämre, nu ser jag ju att jag ändå hållit ganska bra lästempo över året även om början och slutet av året gick lite trögare. Och i vanlig ordning var min bästa månad på sommaren, får se om det blir så även i år. Nu ser jag fram emot bokåret 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar