lördag 13 oktober 2012

Cathy Hopkins Killar, kompisar och... del 7-9



Killar, kompisar och tandställningsterror - I den sjunde boken om tjejgänget är det Nesta som har huvudrollen. Nesta har panik, hon ska få tandställning och känner att hon aldrig kommer att kunna visa sig ute igen. Men så träffar hon Luke...

Nesta är inte riktigt min favoritkaraktär i den här serien och således blir inte den här boken det heller. Jag gillar dock hennes familj som känns intressant och som får en hel del utrymme i den här boken. Men ja, det är något som helt enkelt inte klaffar mellan mig och Nesta kort sagt. Däremot tycker jag att TJ kommit in på ett bra sätt i serien här. Hon börjar nu känns som en naturlig del av tjejgänget.


Killar, kompisar och farliga frestelser - I den åttonde boken är TJ huvudrollen och här blir det rörigt. TJ är tillsammans med Steve, men blir plötsligt förälskad i Luke. Problemet är att Luke är Nestas pojkvän. Steve är dessutom bror till Lucy som inte vill se honom bli sårad. Och mitt i allting vill TJs föräldrar flytta från London!

Jag gillar som sagt TJ! Man känner så väl igen sig i henne som boknörd och det är alltid kul att läsa om folk som delar ens intressen. Gällande hela kärlekskarusellen i boken så är den rätt underhållande men jag kan inte låta bli att tycka synd om Steve som får stå helt utanför. TJ är inte ens speciellt oroad för honom när hon blir kär i Luke utan fokuserar mest på Nesta. Stackars Steve.
Men Hopkins håller fortfarande samma ton och det bådar gott för de böcker som finns kvar i serien!

Killar, kompisar och italienska intriger - I den nioende boken är det dags för Lucy att vara huvudperson igen! Lucy är ihop med Tony men när Tony vill att de ska ligga med varandra backar Lucy och de gör slut. Lucy åker med klassen till Florens och träffar en intressant kille därnere, men kan inte sluta att tänka på Tony...

Jag gillar verkligen Lucy och det är roligt att få se världen ur hennes ögon igen. Relationen mellan Lucy och Tony har också alltid intresserat mig. Det känns som att författaren vill skapa ett meant-to-be par här, trots andra killar som bryter in. Slutet gör mig vidare lite smått irriterad, då vi inte vet exakt vad som kommer att hända nu och det finns risk för att vi bara får en kort förklaring i de två nästkommande böckerna eftersom att Lucy inte är huvudperson där. Måste kolla upp om alla böcker i serien verkligen har översatts till svenska eller om det finns fler böcker som inte översatts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar