torsdag 11 oktober 2012

Bruna böcker i bokhyllan!


Här är fem böcker i min bokhylla som är bruna: Hemmets stora rådgivare, Mannen som kunde tala med hästar, Bröderna Grimms sagor, Om natten och Eva&Adam - Lyckliga idioter.  


Hemmets stora rådgivare - Jag älskar den här boken. Den är från tidigt 1900-tal och innehåller en massa råd kring skötsel av hemmet. Det känns verkligen som en bit historia.


Mannen som kunde tala med hästar - Det var länge sedan jag läste den här boken, men jag tror att jag tyckte att den var minst lika bra som filmen. Kanske borde ta och läsa om den?


Bröderna Grimms sagor - Den här vackra boken har jag fått av min mormor. Det är en samling av Bröderna Grimms många sagor, med illustrationer till. Illustrationerna finns även tryckta på tallrikar som följde med boken, men som jag dessvärre inte har.


Om natten - Oj, jag har verkligen inget minne alls av den här boken. Jag vet att jag har läst den, men jag minns ingenting alls av den. Tror att jag tyckte att den var lite dyster?


Eva&Adam - Lyckliga idioter - En av de senare böckerna i serien om Eva och Adam. Jag älskar den här serien och har läst den hur många gånger somhelst. Kan inte låta bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar