fredag 26 oktober 2012

Svarta böcker i bokhyllan!


De här fem böckerna står i min bokhylla och är i färgen svart: Farväl till Shanghai, Stella & Sebastian, Så länge vi båda andas, Firman och Väninnan.
 
Farväl till Shanghai - Jag började läsa den här boken men slutade av någon anledning. Jag tror inte att det var för att den var dålig, utan kanske snarare att det kom någon annan bok som jag inte kunde låta bli att börja läsa. Jag gillade dock den här och borde nog börja om från början och läsa klart den, den här gången.
 
Stella & Sebastian - Enkel, lagom och smårolig svensk chicklit. Perfekt en regnig höstdag när allting känns lite allmänt mulet.
 
Så länge vi båda andas - Den sista Twilight boken som ju snart kommer att komma upp på bioduken. Själv kommer jag nog vänta tills den släpps på dvd med att se den. Har planerat att passa på att läsa om och se om alla filmer innan dess.
 
Firman - Jag har inte läst denna utan hittade den nog någon gång på Myrorna och ställde den oläst i bokhyllan. Och där har den fått stå kvar. Men jag gillade verkligen filmatiseringen så kanske borde ta tag i boken snart också?
 
Väninnan - Denise Rudbergs böcker gillar jag! Visst, det är ju inte direkt den vanliga svensson-tjejen vi möter, men det gör inte så mycket. Av någon anledning får Rudberg mig alltid att känna mig väldigt hurtig och taggad att ta tag i saker och det gillar jag!

1 kommentar: