onsdag 17 oktober 2012

Rosa böcker i bokhyllan!

 

Här är sex stycken böcker i min bokhylla som är rosa; Prinsessa i rosa, Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet, Tiara och Dr Martens, Leka bland vuxna, Självkänsla nu! och Callgirl på Manhattan.
 
Prinsessa i rosa - En av En prinsessas dagbok-böckerna. Jag gillar verkligen den här serien, den är lättsam och lite lagom rolig, även om den går ner sig något mot de sista böckerna.
 
Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet - Jag har nog bara läst just denna pocket utgåva en gång, men läste annars Alice en del när jag var mindre. Tycker om alla konstigheter men förstår dem inte fullt ut. Tyvärr.
 
Tiara och Dr Martens - Den första boken i ovan nämnda serie är ju såklart den bästa. Här är Mia i sitt esse och precis så knäpp och härlig som man kan önska. Boken skiljer sig emellertid en hel del från filmen om jag inte minns fel.
 
Leka bland vuxna - Den här gillade jag inte. Föll för omslaget men suckade tungt av uttråkning när jag läste innehållet. Inte min kopp te.
 
Självkänsla nu! - Den här köpte jag någongång på Myrorna och tänkte att det här kan vara kul och intressant, men jag har ändå inte läst den. Ska kanske göra det.
 
Callgirl på Manhattan - Lite väl platt men helt okej som avkoppling. Handlingen står dock lite väl stilla för min smak.
 
Har för ovanlighetens skull läst nästan alla av dessa, endast en är oläst!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar