måndag 23 juli 2012

Böcker på L i bokhyllan!


Här är ett par böcker som börjar på L i min bokhylla: Ljudet av ditt hjärta, Levande bränd, Livstid, Lilla hjärtat och Ladies.

Ljudet av ditt hjärta - Den tredje boken om Bella. Jag gillar den här serien, böckerna mer än filmerna, och av vad jag minns så tyckte jag att den här boken var en av de bästa i serien. Samtidigt som deras största fiender gör sig påminda så ställs kärleken på spets.

Levande bränd - En hemsk men fin bok som visar att det går att överleva även om man upplevt hemska saker. Det är givetvis en sann historia men det är svårt att förstå den smärta som författaren måste ha genomlevt. Det är fruktansvärt att kvinnor kan behandlas på det här sättet och att detta försvaras.

Livstid - En av mina favoriter i serien om Annika Bengtzon! Jag gillar verkligen själva fallet och hur det utvecklas. Intressant och spännande!

Lilla hjärtat - Jag läste nyligen denna bok och är lite kluven. Historien är bra och spännande. Karaktärerna är också värda att utvecklas, men det känns som att historien aldrig kom igång. Den bara malde på utan att det hände så mycket.

Ladies - Den här vet jag att jag har läst. Tror att jag inte gillade den något vidare. Men har absolut inget minne alls av vad den handlade om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar