måndag 30 juli 2012

Böcker på M i bokhyllan!



Här är fem av de böcker i min bokhylla som börjar på M: Min bror vinden, Mitt himmelska kramdjur, Mias hemlighet, Mannen som kunde tala med hästar och Morden i Midsomer: Morden i Badgers drift.

Min bror vinden - Den här är nyligen inköpt och inte läst än! Jag gillade dock den första boken Moder Jord, Fader Himmel så det här kan nog vara något. Min bror vinden är den tredje boken i serien och innan denna kommer Min syster månen.


Mitt himmelska kramdjur - Jag fastnade verkligen för Katarina Mazettis stil i Grabben vid graven bredvid och köpte därför denna. Och jag gillade den här också. Den är lite mer av det deppiga slaget men härlig ändå på något sätt.


Mias hemlighet - Det var länge sedan jag läste den här boken. Minns att jag tyckte att historien var slut här, det räckte med Gömda och Asyl. Kanske borde läsa om serien och se om åsikten står kvar fortfarande?


Mannen som kunde tala med hästar - Åh, hur många gånger såg jag inte på den här filmen som liten!? Älskar den! Såg boken på Myrorna någon gång och köpte den genast och läste den strax därpå. Minns att jag gillade de förändringar som filmen gjort, men att bokens alternativ var bättre.


Morden i Midsumer: Morden i Badgers drift - Den enda boken med Barnaby som jag läst. Men jag gillade den väldigt mycket. Men så är ju också just Morden i Badgers drift mitt favoritavsnitt i serien också.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte mycket bra om "Moder Jord, Fader Himmel" när jag var yngre! Tyckte däremot att andra delen inte var riktigt lika bra. Trean har jag inte läst än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst den andra boken heller, får se vad jag tycker om den. Men om jag fattat det rätt så är det inte längre samma huvudperson som i ettan?

      Radera